[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_wp_text]

[xyz-ips snippet=”metadatatitle”]

 

[/vc_wp_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

Egy biztonsági felmérés tanúsága szerint a felhasználók fele nem tudja felismerni a bizalmas adatokat veszélyeztető adathalász támadásokat.

Az adathalászok egyre kifinomultabb módszereket használnak annak érdekében, hogy a bizalmas adatok eltulajdonítására irányuló támadásaik minél nehezebben legyenek kiszűrhetők, felismerhetők. E támadások jelentős része a felhasználók hiszékenységére, kíváncsiságára építkezik, és megtévesztő technikák révén valósul meg. Vagyis a védelem szempontjából az emberi tényezőkön is sok múlik. Egy kutatás eredményeinek kiértékelése után a kutatók legfontosabb megállapítása a következő volt: a felhasználók 50 százaléka nem tudja azonosítani az adathalász üzeneteket és a hamis weboldalakat.

Az adathalász tartalmak túlnyomó többsége e-mailekben vagy közösségi oldalakon keresztül terjed. Az ok egyszerű: jelenleg ezek a legelterjedtebb kommunikációs és internetes eszközök. A kutatásból kiderült, hogy a felhasználók 86 százaléka nézi rendszeresen az e-mailjeit, 73 százalék kommunikál közösségi oldalakon, 54 százalékuk pedig rendszeresen folytat internetes csevegéseket az okostelefonján keresztül. Azok a kiberbűnözők, akik az adathalászatot az adatlopás eszközeként használják, elsősorban a közösség oldalakon létrehozott fiókokhoz, az online banki, fizetési szolgáltatások és webáruházak bejelentkezési adataihoz igyekeznek hozzáférni. A kutatás szerint a támadók az ezekhez a szolgáltatásokhoz kapcsolódó adathalász üzeneteik 68 százalékával személyes adatokra pályáznak.

Egy másik kutatásban szereplők fele találkozott már gyanús üzenetekkel a közösségi oldalakon vagy e-mailekben. 29 százalékuk kapott bankok nevében leveleket, amelyekben bizalmas információkat kértek tőle. Továbbá a felhasználók 26 százaléka elismerte, hogy fertőződött már meg a számítógépe egy üzenet mellékletének megnyitása miatt, 13 százalékuk pedig megadta személyes vagy pénzügyi adatait gyanús oldalakon.

A hamis vagy fertőzött üzenetek és weboldalak elleni küzdelemben fontos szerepet kell, hogy kapjanak azok a biztonsági alkalmazások, amelyek képesek a különböző csatornákon terjedő adathalász tartalmak kiszűrésére. Emellett pedig a megfontolt, körültekintő internetezés is elengedhetetlen a kockázatok csökkentése érdekében.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_wp_text][xyz-ips snippet=”metadatatime”]

[/vc_wp_text][/vc_column][/vc_row]

Pin It on Pinterest