[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_wp_text]

[xyz-ips snippet=”metadatatitle”]

 

[/vc_wp_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

Mintegy húszmillió dél-koreai állampolgár, vagy a lakosság negyven százalékának személyes adatát lophatták el az elmúlt másfél évben. A bűnös egy koreai banki alkalmazott, pontosabban egy informatikai vállalkozó, a Korea Hiteliroda munkatársa lehet a CNN és a BCC szerint.

A rendszergazda az elmúlt időszakban folyamatosan mentegethette le az ügyfelek adatait egy külső meghajtóra, elsősorban a KB Kookmin Bank, a Lotte Card és Nonghyup Bank ügyfeleit károsította. Hitelkártyaszámokat, azonosító számokat és címeket mentett el. Nem volt nehéz dolga, ugyanis az adatok nem voltak titkosítva, a pénzintézeteknek pedig fogalmuk sem volt a csalásról, amíg valaki nem értesítette őket.

A dél-koreai kormány már nyomoz az ügyben, a bankok pedig ígéretet tettek: kárpótolják károsodott ügyfeleiket. Mióta a botrány kirobbant, félmillióan kértek új bankkártyát, munkával árasztva el a pénzintézeteket. A három legnagyobb bank felső-vezetői benyújtották felmondásukat, ezt a Nonghyup Bank már el is fogadta. A BBC szerint a menedzsereket a bűnös IT-alkalmazottal együtt letartóztatták.

Forrás: index.hu

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_wp_text][xyz-ips snippet=”metadatatime”]

[/vc_wp_text][/vc_column][/vc_row]

Pin It on Pinterest