[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_wp_text]

[xyz-ips snippet=”metadatatitle”]

 

[/vc_wp_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

A Skype üzemeltetői jelezték, hogy az utóbbi időben – elsősorban a technikai jellegű biztonsági intézkedéseknek köszönhetően – csökkent az azonnali üzenetküldőn keresztül megvalósuló támadások száma.

Sok egyéb népszerű, széles körben használt online szolgáltatáshoz hasonlóan a Skype sem kerülte el a kiberbűnözés figyelmét. Ahogy egyre több felhasználó tetszését nyerte el az üzenetküldő alkalmazás, úgy jelentek meg az egyre kifinomultabb és megtévesztőbb csalási trükkök, amelyek ellen mind a szolgáltatás üzemeltetőinek, mind a biztonsági alkalmazásoknak fel kellett venniük a küzdelmet. A legutóbbi felmérések szerint sikerült is elérni némi előrelépést a védelem terén, ami a Skype felhasználásával elkövetett károkozások folyamatosan csökkenő számában már megmutatkozik. Mindez azonban még korántsem jelenti azt, hogy ne lenne szükség óvatosságra, és a biztonsági megoldások továbbfejlesztésére. A csalók ugyanis továbbra sem adták fel a küzdelmet.

Kéretlen hívások bosszantják a Skype felhasználóit

Adrian Asher, a Skype biztonsági igazgatója az elmúlt évek tapasztalatainak összefoglalása során úgy nyilatkozott, hogy egyértelműen pozitív fejlemények figyelhetők meg a Skype-os csalások visszaszorításának tekintetében. A szakember szerint ezen károkozások esetében is körvonalazódik egy bizonyos evolúciós folyamat, melynek során a kártékony tevékenységek folyamatosan változnak. Kezdetben a csalók szöveges üzenetekben keresték fel a kiszemelt áldozataikat, és kártékony weboldalakra vezető hivatkozásokat terjesztettek. Ekkor a Skype fejlesztői léptek, módosították az alapértelmezett biztonsági beállításokat, amivel elérték, hogy a felhasználók csak a címjegyzékükben szereplő személyektől fogadjanak üzenetet. (Ezen a beállításon természetesen lehet módosítani.) Ezt követően azonban a csalók is változtattak a trükkjeiken, és arra helyezték a hangsúlyt, hogy minél több felhasználó partnerlistájába kerüljenek be. Ezzel ismét szabaddá vált az út a káros hivatkozások terjesztése előtt. Asher szerint bizonyos mértékig ezen a problémán is sikerült segíteni. Egy kihívás azonban még továbbra is adott.

Automatikus hívások

A Skype fejlesztői ugyan korábban már alapértelmezetté tették azt a beállítást, amely a szöveges üzenetek, videohívások és képernyőmegosztások fogadását csak a partnerlistán szereplő személyektől teszi lehetővé. Ez a megszorítás azonban nem vonatkozik a telefonhívásokra, amit a csalók ki is használnak, ugyanis automatizált módszerekkel kezdeményeznek hívásokat. Ezek révén a gyanútlan felhasználókat olyan weboldalak meglátogatására próbálják rávenni, amelyek például hamis biztonsági szoftvereket terjesztenek.

Felmerülhet a kérdés, hogy a Skype miért nem változtat a telefonhívások esetében is az alapértelmezett beállításokon. Asher szerint ezen ők is elgondolkodtak, sőt egy felmérést is készítettek a felhasználók körében, azonban az derült ki, hogy e funkció bekapcsolása olyan mértékű kényelmetlenséget okozna a hívások kezelése során, hogy nem merték meglépni a változtatást. Ennek ellenére elmondható, hogy aki nem szeretne kéretlen hívásokat kapni a Skype-on, az az alkalmazás adatvédelmi beállításain szigoríthat. Ezzel az egyszerű lépéssel sok kellemetlenséget lehet megelőzni.

Kéretlen hívások bosszantják a Skype felhasználóit

A Skype szakemberei továbbra is figyelik a biztonsági helyzet alakulását, és ennek megfelelően cselekszenek. Azonban Asher hangsúlyozta, hogy a rendszer peer-to-peer jellege, és az a tény, hogy egyszerre átlagosan 47 millióan használják a szolgáltatást jelentősen megnehezíti a csalók valamint a nemkívánatos tevékenységek kiszűrését. Ezért a felhasználóknak is körültekintőnek kell lenniük a károk megelőzése érdekében.

Forrás: techcorner.hu

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_wp_text][xyz-ips snippet=”metadatatime”]

[/vc_wp_text][/vc_column][/vc_row]

Pin It on Pinterest