[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_wp_text]

[xyz-ips snippet=”metadatatitle”]

 

[/vc_wp_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

A Microsoft felvásárolta a PhoneFactor nevű biztonsági céget, amivel nem titkolt célja, hogy a többfaktoros hitelesítést az eddigieknél hatékonyabban támogassa.

Gyakran halljuk, hogy a jelszavas hitelesítés sok sebből vérzik, és megfelelő körültekintés nélkül számos kockázati tényezőt vet fel. Ezért egyre több informatikai és biztonsági cég próbál olyan megoldásokkal előrukkolni, amelyek a jelszavak gyenge pontjai által jelentett problémákat segítik kiküszöbölni, és a hitelesítés egyszerűségének lehetőségek szerinti fenntartásával igyekeznek biztosítani a megfelelő biztonsági szintű authentikálást. Éppen ezért nem meglepő, hogy a többfaktoros hitelesítési technológiák az elmúlt években mind komolyabb szerephez jutottak különösen, ami az online szolgáltatásokat illeti. Ebből pedig az is következik, hogy az olyan cégek, mint amilyen a Microsoft is, nem tehetik meg, hogy e területen lemaradjanak. A Microsoft nem is akart hátrányba kerülni, és úgy látta jónak, ha a többfaktoros hitelesítés kapcsán felmerülő fejlesztéseit egy felvásárlással is felgyorsítja.

A Microsofté a PhoneFactor

A Microsoft ezúttal a PhoneFactor cégre vetette ki a hálóját, amelyet be is kebelezett. A PhoneFactor 2001 óta működik, és mindvégig hitelesítési megoldások fejlesztésével foglalkozott. Kezdetben elsősorban a kormányzati, egészségügyi, vállalati és banki szféra számára kínált hitelesítési technológiákat, majd a webes szolgáltatások elterjedésével egyre inkább az online világba is betette a lábát. Ennek során a megoldásai megjelentek a Google, a Facebook, a Yahoo! Mail, a LastPass valamint a Dropbox esetében is (igaz gyakran csak opcionális hitelesítési lehetőségként).

[image img=”https://betahu.blackcell.hu/wp-content/uploads/2013/03/phonefactor_1.jpg” url=”https://betahu.blackcell.hu/wp-content/uploads/2013/03/phonefactor_1.jpg” align=”center” alt=”title”/]

A PhoneFactor technológiái jelenleg alapvetően háromféle hitelesítési eljárást támogatnak. Az első esetben a felhasználó a bejelentkezés során egy telefonhívást kap, amelyre a kettős kereszt (#) billentyűvel kell válaszolnia. A második lehetőség során a hitelesítendő személyhez egy szöveges üzenet jut el, amelyben egy kód található, és ezt kell visszaküldeni egy válasz üzenetben. A harmadik hitelesítési mód pedig már a mobil alkalmazásokra épül, és az okostelefonokon vagy a táblagépeken futtatott PhoneFactor szoftver segítségével lehet megerősíteni egy-egy bejelentkezést vagy online műveletet.

Hogyan tovább?

A két cég megállapodásának értelmében a jövőben is elérhetőek maradnak a PhoneFactor megoldásai, és az azokhoz tartozó támogatás sem szűnik meg. Az azonban elképzelhető, hogy hosszabb távon a PhoneFactor alkalmazások, illetve szolgáltatások bekerülnek a Microsoft mennyiségi licencelési programjába.

[image img=”https://betahu.blackcell.hu/wp-content/uploads/2013/03/phonefactor_2.jpg” url=”https://betahu.blackcell.hu/wp-content/uploads/2013/03/phonefactor_2.jpg” align=”center” /]

Ami pedig a Microsoft termékkel való integrációt illeti, jóval jelentősebb változásokra van kilátás. A jelenlegi tervek szerint a PhoneFactor technológiák fontos szerepet fognak betölteni az Active Directory, a Windows Azure Active Directory és az Office 365 esetében is. Emellett könnyen lehet, hogy a Microsoft – a billing.microsoft.com és az xbox.com után – a nemrégen indult Outlook.com kapcsán is fel fogja használni a napokban megkaparintott hitelesítési megoldásokat.

A Microsoft és a PhoneFactor a közös közleményükben nem kívántak nyilatkozni a felvásárlás pénzügyi vonzatairól.

Forrás: Biztonságportal.hu

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_wp_text][xyz-ips snippet=”metadatatime”]

[/vc_wp_text][/vc_column][/vc_row]

Pin It on Pinterest