[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_wp_text]

[xyz-ips snippet=”metadatatitle”]

 

[/vc_wp_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]Az online cipőbolt, a zappos.com állítása szerint 24 millió vásárlójának személyes adataihoz fértek hozzá illetéktelenek egy hekkertámadás során. Az érintett felhasználóknak jelszót kell változtatniuk. A bűnözők valószínűleg hozzáfértek a vásárló neveihez, email címeihez, telefonszámaihoz, szállítási és számlázási címéhez, valamint a bankkártyák utolsó négy számjegyéhez. A teljes kártyaszámokat nem sikerült ellopni, mert azokat elkülönítve tárolták – jelentette be a Zappos szombaton. A cég emailben értesíti az érintett vásárlókat.

“Kibertámadás áldozatai lettünk. A bűnözők hozzáférést szereztek a belső hálózatunk egy részéhez, azon keresztül pedig a Kentuckyban lévő szervereinkhez. Az ügyben nyomozás indult” – írta emailben Tony Hsieh, a Zappos vezérigazgatója. Annak ellenére, hogy az ellopott jelszavak titkosítva voltak,  a Zappos jelszócserére kényszeríti az összes érintettet. A cég lekapcsoltatta a telefonvonalait, hogy elkerülje a vásárlók áradatát. Arra kér mindenkit, hogy emailben kérdezzenek.

Az érintett vásárlók száma alapján a maga 25 milliójával a Zappo ellen elkövetett adatlopás az egyik legnagyobb, ami valaha történt. A negatív rekordot a Sony tartja: tavaly a PlayStation Networkből 77 millió felhasználó adatait lopták el hekekrek, akiknek azóta sem sikerül a nyomára bukkanni.

 

Forrás: www.index.hu[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_wp_text][xyz-ips snippet=”metadatatime”]

[/vc_wp_text][/vc_column][/vc_row]

Pin It on Pinterest